Pruimentaart!

Ik had heerlijke pruimen gekocht dacht ik! Maar ik vond ze toch niet zo lekker! En toevallig was ik bij de moeder van een vriendinnetje thuis en had ze deze ook thuis! Ze vroeg of ik ze wil hebben want ze eet het niet op! Dus ik bedankt haar vriendelijk en vertel dat ik zelf thuis ook heb! En ze vroeg of ik wat van zou gaan maken! Maar nee de bedoeling was om zomaar op te eten! Maar aangezien ik ze daarna proefde dacht ik van nou ik ga dus een pruimentaart maken! En dat heb ik dus vandaag gedaan!

Ik heb niet echt een recept gevolg! Alleen voor de zandtaartdeeg heb ik een recept gebruikt en die heb ik uit deze boek gehaald! i love cake

Zanddaartdeeg:
Ingrediënten
75 g poedersuiker, 2 eidooiers, 125 g koude zachte boter,(maar niet te zacht) 200 g bloem.
Poedersuiker, dooier en de boter in de kom doen en met handmixer met de haak draaien (of keukenmachine met de vlinder) tot een glad mengsel ontstaat. Voeg de gezeefde bloem toe en meng opnieuw tot het deeg een bal vorm! Nu moet je met je handen goed glad kneden. Verpak de deegbal in plasticfolie en leg hem in de koelkast. Zodat ie steviger word en makkelijk uit te rollen.
Voor de vulling heb ik gebruikt: 2 eieren ,  pak amandelspijs  (300 gr) , verse pruimen doormidden snijden en ontpitten.
De 2 ei in een kom glad kloppen met de mixer met de garde glad en de amandelspijs beetje bij beetje toevoegen.
Als de deeg stevig is beetje kneden en werkbank met bloem bestuiven. De deeg uit rollen  (ook beetje bloem boven de deeg rollen) na elke keer rollen beetje bewegen om te verkomen dat het plakt en gaat breken. In de bakplaat zetten. ( ik heb een vierkante bakplaak gebruikt die 2 delig is, waar ik later makelijk de taart eruit halen). De oven heb ik voor verwarmt op 180 gr en de deeg blind gebakken! (blind bakken is dat je boven de deeg wat gaatjes maakt met de vork. Bedekt met bakpapier en of speciale bakknikkers, of rijst of droge bonen)  en de deeg zo in de oven schuiven en 20 min voorgebakken!
Als die klaar is de oven nog aan laten. Effe laten afkoelen en de amandelmengsel smeren. De pruimen er op zetten en deze weer ongeveer 15 a 20 min bakken.  En klaar is kees!
Ik vond het zelf soeper lekker! Wat niet zoet en had een lekker zuur smaakje aan!
Wil je een keertje wat anders kan je zachte vruchte als rood fruit gebruiken, perzik, nectarine, bananen, mango’s ananas noem maar op!
